Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Contact Improvisation Technique

(1 Ψήφος)
μέγεθος γραμματοσειράς

Dance & Theatre CONTACT IMPROVISATION Technique

Πως μπορεί το μυαλό σας να χορέψει

Πως μπορεί το σώμα σας να σκεφτεί

Πως επιτυγχάνονται και τα δύο μαζί

Τι συμβαίνει όταν κινείστε μιλάτε ή χορεύετε

Το μάθημα αυτό έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και την χρήση της σκηνικής παρουσίας μέσω της κίνησης και του λόγου, μελετώντας το contact improvisation, το χορό, την ομιλία, την σωματική στάση, το περπάτημα, “ball training” (ασκήσεις ισορροπίας και ενδυνάμωσης με μπάλες) την σχέση του μυαλού και του σώματος που επηρεάζει την ποιότητα και όχι το περιεχόμενο μίας ερμηνείας. Φιλοδοξία του είναι σας χαρίσει μία βαθιά γνώση των πλούσιων πηγών μέσα σας και να σας αναπτύξει πρακτικές για να μεταφέρετε αυτές τις πηγές στην ερμηνεία σας.

Το Contact είναι μια τεχνική χορού που βασίζεται σε δύο δυνάμεις : το βάρος και την αντίσταση. “Δίνω βάρος και παίρνω αντίσταση”. Δημιουργήθηκε από την ανάγκη και την προσπάθεια του χορογράφου Steeve Paxton και των συνεργατών του για καλύτερη επαφή και επικοινωνία των χορευτών. Ο Peter Ryan συνεργάτης του S.Paxton εξέλιξε αυτή την τεχνική και την χρησιμοποίησε στην διδασκαλία του στο θέατρο. Το Contact σου δίνει την ευκαιρία να έχεις συνεχή επαφή με τον παρτενέρ σου σε ένα ή περισσότερα σημεία του σώματος ενώ κινείσαι. Μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα έναν performer για να εκπαιδεύσει το σώμα του αλλά και το μυαλό του αφού μπορεί να συνδυάσει κίνηση και λόγο.

“O σκοπός των χορευτών είναι να βρούνε το πιο εύκολο διαθέσιμο μονοπάτι για την αμοιβαία συνάντηση των μαζών¨. Οι υπόλοιπες λεπτομέρειες της παρουσίασης αφήνονται στην κρίση των χορευτών οι οποίοι αυτοσχεδιάζουνε έχοντας σαν στόχο τους συνδυασμούς οι οποίοι είναι ενεργείς, αρμονικοί, αυθόρμητοι, αμοιβαίοι και με τα αντανακλαστικά τους εν ενεργεία¨. (Steve Paxton)

“Στην ρίζα της διδασκαλίας μου η πίστη είναι πως ο performer πρέπει να ενσωματώνει την φυσική στάση μυαλού και σώματος. Το «φυσικό» στην χοροθεατρική ορολογία δεν σημαίνει νωθρότητα, χαλαρότητα ενεργειακά αλλά ακριβώς το αντίθετο. Φρόντισα να αναπτύξω την φυσική παρουσία , το μέρος με το οποίο ένας performer μπορεί να κινήσει προς κάθε κατεύθυνση οποιονδήποτε από τους πολυπληθής χαρακτήρες, κινήσεις, συμπεριφορές, ή στάσεις. Είναι ένα μέρος δύναμης, ένα μέρος γεμάτο, ξέχειλο από ενέργεια ένα μέρος παρουσίας. Ο performer μπορεί να είναι χωρίς χορογραφία χωρίς κείμενο χωρίς έννοια αλλά μπορεί να διαλέξει να μπει σε οποιαδήποτε από αυτές τις «περιοχές» με πλήρη δέσμευση”. (Eugenio Barba).

  • Καθηγητές:
  • Πάρης Μαντόπουλος

 

Διαβάστηκε 4415 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2018 15:37