Νέα

Οι αιτήσεις εισαγωγικών εξετάσεων Α έτος 2017-18 συνεχίζονται κ τον Οκτώβριο

Οι αιτήσεις για τις εσωτερικές εισαγωγικές εξετάσεις συνεχίζονται και τον μήνα Οκτώβριο

Ενημέρωση της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης ΑΡΧΗ σε όλους τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους σπουδαστές, για το νέο σχολικό έτος 2017-18 Η νέα ημερομηνία εξετάσεων είναι την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου εργαστήριο ( ομαδικό μάθημα) και Πέμπτη 12 Οκτωβρίου ατομικές ακροάσεις: οι αιτήσεις για τις εσωτερικές εξετάσεις συνεχίζονται γίνονται μέσω της ιστοσελίδας μας: www arhi.gr ή στην γραμματεία της σχολής Περισσότερες πληροφορίες -11:00-17:00-καθημερινά εκτός Σαββάτου.

Τηλ επικοινωνία : 2108810496

e-mail: arhi@hol.gr & arhi.karra@gmail.com

Ημερομηνία δημοσίευσης: 06/10/2017

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ

Υπεύθυνος εργαστηρίου: Αλέξης Αλάτσης

Χρόνος: 2 τρίωρα την εβδομάδα

Τετάρτη 12:00-15:00 και Σάββατο 12:00-15:00

Διάρκεια Σεμιναρίου: 6 μήνες από 08/11/2017 έως 28/04/2018

Κόστος: 450 ευρω

Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης ΑΡΧΗ Μιχ.Βόδα 13 τηλ επικοινωνίας: 2108810496 11:00-17:00 .

Email: arhi@hol.gr ή αrhi.karra@gmail.com

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ

"Everything I make involves translation" Simon McBurney

"True translation demands a return to the pre-verbal" John Berger

Κάθε μετάφραση αρχίζει ως συνομιλία. Για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε ως συνομιλητές, πρέπει να κατανοήσουμε τους κώδικες του έργου, το γλωσσικό του πεδίο (γλώσσα περιγραφική, γλώσσα αναλυτική, βαθμός προφορικότητας, γλώσσα αφαιρετική/ελλειπτική, γλώσσα ποιητική κλπ.), την χρονικότητα και τοπικότητά του (εποχή, τοπικό ιδίωμα, κοινωνικό πρόσημο) και το πολιτισμικό /αισθητικό του υπόβαθρο (αισθητικά και φιλοσοφικά ρεύματα που συνοδεύουν ή επηρεάζουν το έργο ως κατασκευή).

Το θεατρικό έργο είναι λόγος που γράφτηκε για να ειπωθεί. Λόγος που μέσω της εκφοράς του γίνεται ήχος. Ως οργανωμένος ήχος έχει μουσικά χαρακτηριστικά, τονικότητα, τέμπο, ηχόχρωμα και ρυθμό. Αυτά του τα στοιχεία θα μελετήσουμε αναλυτικά στο πλαίσιο του σεμιναρίου.

Ταυτόχρονα, με όχημα τη διαδικασία της μετάφρασης, θα μιλήσουμε για ζητήματα θεατρικής παραγωγής που είναι χρήσιμα στην επαγγελματική πορεία θεατρικών σχημάτων που ανεβάζουν σύγχρονα έργα (πνευματικά δικαιώματα, έργο και θεατρικό υλικό, θεατρική μεταφορά μη θεατρικών κειμένων, δραματουργία και σκηνοθεσία κλπ.). Το πιλοτικό εργαστήρι αυτής της περιόδου θα ξεκινήσει με την επιλογή τριών σύγχρονων αγγλόφωνων έργων από λίστα που θα προταθεί στους συμμετέχοντες.

Το πρώτο εβδομαδιαίο τρίωρο θα επικεντρωθεί στις μεθόδους ανάλυσης και προσέγγισης του κάθε έργου ξεχωριστά και στην αξιολόγηση και χρήση των μεταφραστικών εργαλείων (λεξικά, άλλες μεταφράσεις σε τρίτες γλώσσες, έρευνα στο διαδίκτυο κλπ.).

Το δεύτερο εβδομαδιαίο τρίωρο θα επικεντρωθεί στις ίδιες τις μεταφράσεις των έργων. Οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε μικρότερες ομάδες. Όλες οι υπο-ομάδες θα ασχοληθούν και με τα τρία προς μετάφραση έργα.

Στόχος του εργαστηρίου μετά την ολοκλήρωση των μεταφράσεων θα είναι η παρουσίαση των έργων από τους συμμετέχοντες σε μορφή αναλογίου.

Προϋπόθεση συμμετοχής είναι η καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας (γνώση περαιτέρω γλωσσών θα συνεκτιμηθεί), εργασία και εκτός εργαστηρίου και το ενδιαφέρον για την σύγχρονη δραματουργία. Ο Κ. Αλέξης Αλάτσης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε μουσικολογία, μουσική και θέατρο στο Παρίσι και στο Αμβούργο. Εργάστηκε αρχικά ως βοηθός σκηνοθέτη σε όπερα, θέατρο και χοροθέατρο (με τους Derek Jarman, Achim Freyer κ.α.) και στη συνέχεια ως σκηνοθέτης από το 1989 σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Εργάστηκε από το 1993 ως το 2001 στο Διεθνές Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Kampnagel του Αμβούργου ως διευθυντής σκηνής και παραστάσεων, υπεύθυνος παραγωγής, στη διοργάνωση διεθνών φεστιβάλ κλπ.

Γύρισε στην Ελλάδα το 2002 και εργάστηκε διαδοχικά ως Διευθυντής Τομέα Πολιτισμού του ΑΘΗΝΑ 2004, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας ΠΑΤΡΑ 2006 και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη. Το 2011 ήταν Σύμβουλος Δραματολογίου του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Συμμετείχε ως προσκεκλημένος master artist στο Directors Lab (εργαστήρι σκηνοθεσίας) του Lincoln Center της Ν. Υόρκης το 2011.

Οι πιο πρόσφατες σκηνοθετικές του δουλειές (επιλεκτικά) είναι: «ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΟΜΒΑ» της Ivana Sajko (Haus der Sinne, Βερολίνο, Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας –Β' Σκηνή, Αθήνα 2017), «Το τέλος του έρωτα» του Pascal Rambert (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Φεστιβάλ Γαλλικού Θεάτρου, Αθήνα 2015), «Περί Ζώων» της Ελφρίντε Γέλινεκ (Θέατρο ΤΕΧΝΗΣ – Κάρολος Κουν, Αθήνα 2012), «Ένα Ονειρόδραμα» του Στρίντμπεργκ (Directors Lab 2011, Lincoln Centre, New York), «Dantons Tod» / Ο Θάνατος του Δαντόν του Georg Büchner (Θέατρο BAT, 2011, Βερολίνο, Γερμανία), «CRAVE» [ΔΙΨΑ] της Sarah Kane (Θέατρο ΤΕΧΝΗΣ – Κάρολος Κουν, Αθήνα 2010).

Έχει μεταφράσει πολλούς σύγχρονους θεατρικούς συγγραφείς (Σάρα Κέιν, Μάρτιν Κρίμπ, Ελφρίντε Γέλινεκ, Πέτερ Χάντκε, Χάινερ Μίλλερ, Αλεξάντρα Μπαντέα, Σάαρα Τούρουνεν κ.ά.).

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/10/2017

Ενημέρωση νέας ημερομηνίας διεξαγωγής εισαγωγικών εξετάσεων Σεπτέμβριος 2017

Για τους υποψήφιους σπουδαστές του Α΄ έτους οι εισαγωγικές εξετάσεις,που έκαναν αίτηση μετά τις 18/09, θα διεξαχθούν: στις 28 του Σεπτέμβρη, το εργαστήριο (Workshop) και στις 29 του Σεπτέμβρη, οι ατομικές ακροάσεις. Οι αιτήσεις συμμετοχής γίνονται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της σχολής: www.arhi.gr ή στα E-mail της σχολής: arhi@hol.gr & arhi.karra@gmail.com Οι ενδιαφερόμενοι θα ειδοποιηθούν τηλεφωνικά για την ώρα του εργαστηρίου και της ατομικής ακρόασης. Πληροφορίες: στη γραμματεία της σχολής τηλ. 2108810496 ή 2130291889 ώρες 12:00-17:00.

Καλή νέα σχολική χρονιά!

Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/09/2017

Σημειώσεις πάνω στην εκπαιδευτική φιλοσοφία και τις αρχές της Σχολής

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

ΠΑΝΩ

ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΡΧΕΣ

ΧΩΡΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ

Η τέχνη του θεάτρου και η εκπαιδευτική διαδικασία που επιτρέπει την είσοδο σε αυτήν είναι ένας χώρος συνάντησης. Η κατανόηση της δυναμικής αυτού του χώρου συνάντησης είναι ο πυρήνας της δικής μας προσέγγισης, η οποία είναι ανθρωποκεντρική και όχι συστηματοκεντρική, δραστηριοκεντρική και όχι προσωποκεντρική. Οι ενέργειες των ανθρώπων (σπουδαστών και δασκάλων) συναντώνται σε ένα χώρο έρευνας και αναζήτησης με σκοπό να βρουν την ουσιαστικότερη κάθε φορά διαδρομή που θα οδηγήσει τους ανθρώπους στην κατάκτηση της δημιουργικής διαδικασίας και της καλλιτεχνικής ελευθερίας.

Ανθρωποκεντρική προσέγγιση για μας σημαίνει ότι οι τεχνικές, η εκπαίδευση, οι ασκήσεις, τα συστήματα, η θεωρία, η ιστορία, όλα τα μέσα προσφέρονται στο άτομο, ώστε να τα χρησιμοποιήσει για να καλύψει την επιθυμία του και την ανάγκη του να βρει πρόσβαση στην τέχνη του θεάτρου και όχι ως στατικά δεδομένα για να κριθεί ο σπουδαστής, να εγκριθεί ή να απορριφθεί, από άλλους που αυτοπροσδιορίζονται ως ελεγκτική αρχή πάνω στο τι είναι η τέχνη του θεάτρου, τι χρειάζεται και τι θα χρειαστεί στο μέλλον.

Σε αντίθεση με την κυρίαρχη πρακτική της εκπαιδευτικής προσέγγισης στη χώρα μας, που είναι διαποτισμένη από ένα έλλειμμα εμπιστοσύνης στο δημιουργικό μυαλό του νέου ανθρώπου, εμείς προσπαθούμε να ακούσουμε τις ανάγκες, τις ελλείψεις και τα ενεργειακά πλεονάσματα των νέων ανθρώπων και να τους προσφέρουμε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα και πληροφορίες, που προσπαθούν να γεφυρώσουν σημαντικές πρακτικές και συστήματα του παρελθόντος με σύγχρονες αναζητήσεις και εξελίξεις, έτσι ώστε να βοηθήσουμε, με τη μέγιστη δυνατή γενναιοδωρία, στη διαμόρφωση ενός μέλλοντος που θα είναι το δικό τους.

Δραστηριοκεντρική, και όχι προσωποκεντρική, προσέγγιση για μας σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε σε κανέναν τη δυνατότητα να κατέχει το ιερό δισκοπότηρο της θεατρικής εκπαίδευσης και σε κανέναν την ιδιότητα του σταυροφόρου της προστασίας και υπεράσπισής του. Η τέχνη του θεάτρου είναι μια ιστορία σύνθεσης και συνεργασίας, όπου το “τι” και το “προς τα που” είναι πολύ πιο σημαντικά από το “ποιος”. Αυτό αφορά τόσο στη σύνθεση και τη συνεργασία του εκπαιδευτικού μας δυναμικού, που προσπαθεί να προσφέρει στους σπουδαστές τις περισσότερες δυνατές εισόδους στη δημιουργική διαδικασία, τη θεατρική πρακτική και τις τεχνικές της, όσο και στη γενικότερη φιλοσοφία των πρακτικών μας, που σκοπό έχει να βάλει σε προτεραιότητα την ενεργοποίηση μιας σκέψης που περιλαμβάνει, συνθέτει και συσχετίζει και όχι μιας σκέψης που αποκλείει για να αισθανθεί ασφαλής.

Η ψευδαίσθηση αυτής της ασφάλειας συνιστά για εμάς ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στο δρόμο προς τη δημιουργικότητα και την παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και τρόπων. Άμεσα ή έμμεσα, αυτό το αίτημα ασφάλειας ποινικοποιεί το ρίσκο, μειώνει την περιέργεια και κάνει νέες προτάσεις να μοιάζουν ανέφικτες προτού καν δοκιμαστούν. Μια παράδοση εξέλιξης δημιουργικών συνεργατών, ανοιχτών σε αναζητήσεις, είναι για μας πολύ πιο ελκυστική από μια παράδοση πιστών ακολούθων που περιχαρακώνονται σε ένα σύστημα, το οποίο, λειτουργώντας ως ταυτότητα, τους θωρακίζει.

ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ

Για μας η έννοια του ταλέντου δεν είναι θέσφατο. Είναι μια πιθανότητα που μπορεί να ενεργοποιηθεί. Όπως η ζωγραφική δεν υπάρχει μόνο επειδή υπήρξαν ο Ραφαήλ ή ο Φράνσις Μπέικον, έτσι και το θέατρο ή ο κινηματογράφος δεν υπάρχουν μόνο επειδή υπήρξαν ο Στανισλάβσκι, ο Λώρενς Ολίβιε ή ο Φελίνι. Όπως πολύ ανάγλυφα, ανθρώπινα και αφοπλιστικά λέει ο Νικολάι Ντιμίντοφ, όχι το ταλέντο, ούτε η ιδιοφυΐα, αλλά η ικανότητα – αυτό είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την πλειοψηφία όσων συνθέτουν το ανθρώπινο δυναμικό της τέχνης του θεάτρου!

Άρα η δουλειά του δασκάλου – που δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτή ενός casting director – είναι να βοηθήσει τον μαθητή να αναπτύξει τις υποκριτικές δυνατότητες που υπάρχουν σε αυτόν, ώστε να καταφέρει ίσως κάποτε ο μαθητής να συναντήσει το ταλέντο του ή την σκηνική του ιδιοφυΐα.

Γι' αυτό και στην εκπαιδευτική διαδικασία που προτείνουμε εμείς, η αφετηρία βρίσκεται στη μοναδικότητα του κάθε σπουδαστή και όχι στην κατηγοριοποίηση των σπουδαστών. Ευαλτήριό μας είναι εξίσου οι αδυναμίες και οι δυνατότητές τους, ο συνδυασμός αυτού που λείπει και αυτού που περισσεύει μέσα στη σύνθεση μίας δημιουργικής πορείας.

Γι' αυτό και πεποίθησή μας είναι ότι αυτό που μπορεί να παρατηρήσει κανείς σε μια επαγγελματική πορεία σπουδής είναι η ανταπόκριση σε καθημερινή βάση του ατόμου σε συγκεκριμένες απαιτήσεις που σχετίζονται με συγκεκριμένους (βραχυπρόθεσμους) στόχους. Και αυτοί οι στόχοι είναι που συνιστούν τη βάση για μια εμπεριστατωμένη και ευέλικτη συνέχεια στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης και σταδιακής προσέγγισης της καλλιτεχνικής διαδικασίας.

Το παν είναι να δημιουργήσεις ένα περιβάλλον υψηλής ενεργειακής συγκέντρωσης, σωματικής αντίληψης, πρακτικής άσκησης και συνδυασμένης πνευματικής και σωματικής ενδυνάμωσης που κατακτά, σταδιακά, μεγαλύτερη διάρκεια στο χρόνο και επιτρέπει στον σπουδαστή αλλά και στον δάσκαλο να περάσουν από τη γενική πρόθεση στη βαθιά κατανόηση, έτσι ώστε να καταλήξουν σε μια ωρίμανση και μια καλλιτεχνική εμβάθυνση που είναι αέναη.

Το κυνήγι βεβιασμένων αποτελεσμάτων, η δουλειά σε σχέση με πρόχειρες κατηγοριοποιήσεις και η εξάρτηση από αυτή την προχειρότητα είναι κοινοί εχθροί όποιας καλλιτεχνικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η ΣΧΕΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ

Μία παράμετρος αντίληψης που θεωρούμε ζωτική για τον τωρινό σπουδαστή και μελλοντικό καλλιτέχνη είναι να αρχίσει να θεωρεί και να αντιλαμβάνεται πρακτικά τη σχέση του με την ελευθερία ως μη δεδομένη.

Προτού λοιπόν φέρουμε στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής μας πρακτικής την κατάκτηση της όποιας τεχνικής, θεωρούμε σημαντικό στάδιο της καλλιτεχνικής μας προσέγγισης το να διευκρινίσουμε τη σχέση ανάμεσα στη δημιουργική διαδικασία και την ελευθερία. Γιατί μόλις γίνει σαφές ότι η δημιουργική διαδικασία και οι τεχνικές της ελευθερώνουν και ενδυναμώνουν ενεργητικά την καλλιτεχνική έκφραση, η αναζήτηση της ελευθερίας γίνεται, από μόνη της, αρκετό κίνητρο ώστε να επιβάλλει μόνος του ο σπουδαστής στον εαυτό του την πειθαρχία που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση αυτής της ελευθερίας. Επομένως, καθοδήγηση και ένα περιβάλλον πλούσιο σε πληροφορίες είναι το μόνο που ουσιαστικά και πρακτικά απαιτείται, ενώ έξωθεν προσπάθειες ελέγχου μέσω της επιτήρησης ή της επιβολής μιας ομοιομορφίας θεωρούνται άσχετες και πραγματικά επιζήμιες ως προς την ανάπτυξη της προσωπικής ευθύνης.

Η ελευθερία μέσα στο πλαίσιο ενός συλλογικού έργου – που είναι το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει το θέατρο: ένα συλλογικό έργο – πρέπει να ανακαλυφθεί εκ νέου μέσα από τις δημιουργικές δυναμικές που παράγονται, η πειθαρχία να ταυτιστεί με τον σεβασμό στον “Άλλο” και η εξερεύνηση άγνωστων δυναμικών αλληλεπίδρασης να ακονίσει την ευθύνη.

Τότε μπορεί ο σπουδαστής και οι συνεργαζόμενες πλευρές να καταλάβουν πρακτικά ότι η ελευθερία δεν είναι μόνο μια έννοια που ταυτίζεται με την ελευθερία της έκφρασης αλλά και – κυρίως – με την απελευθέρωση από τον φόβο του “Άλλου”.

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ “ΔΕΝ ΞΕΡΩ”

Κάθε σύστημα είναι παράγωγο της εποχής του και κάθε σύστημα οφείλει να εξελίσσεται και να εμπλουτίζεται ανάλογα με την εποχή που το αξιοποιεί. Όλα τα συστήματα ωστόσο άρχισαν ως περιέργεια και αναζήτηση κάποιου για την ανάπτυξη μιας ευρύτερης ελευθερίας. Ως εκ τούτου, το πρώτο βήμα για μας προς οποιαδήποτε αποτελεσματική προσέγγιση σε συστήματα είναι η νομιμοποίηση του δικαιώματος να μην ξέρεις. Κανείς δεν γεννιέται με γνώση κατακτημένη και ολοκληρωτική. Ο σεβασμός του “δεν ξέρω” μάς επιτρέπει να απελευθερώσουμε την ενέργεια που ονομάζουμε περιέργεια. Είναι η πιο ισχυρή ενέργεια που έχουμε στο δρόμο προς τη μάθηση, μετά το ένστικτο της επιβίωσης. Όταν αυτή η ενέργεια της περιέργειας εκλύεται μέσα σε ένα δημιουργικό περιβάλλον, η εξερεύνηση και η ανακάλυψη ακολουθούν με τρόπο φυσικό. Και τότε η χαρά της ανακάλυψης μπορεί να γίνει τρόπος ζωής. Αν δε θυμηθούμε αυτό το βασικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης υπόστασής μας, κανένα σύστημα δεν μπορεί να γίνει ζωτική και ζωογόνα δύναμη.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ

Κυρίαρχη παιδαγωγική επιλογή της δημιουργικής διαδικασίας που προτείνουμε και εφαρμόζουμε είναι η ομαδική λειτουργία.

Έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι μαθαίνουμε καλύτερα και περισσότερο σε ομάδες. Όταν “ο Άλλος” γίνεται πηγή ενέργειας και ανακαλύψεων, ο ανταγωνισμός αντικαθίσταται από τη συνεργασία και η κριτική παραχωρεί τη θέση της στη γενναιοδωρία. Το να είσαι διαφορετικός γίνεται μάλλον ενδιαφέρον παρά απειλητικό. Ο φόβος και η επιθετικότητα που αυτός γεννά αντικαθίστανται από τη δημιουργική συνεργασία που βασίζεται στο σεβασμό. Τότε γίνεται ευκολότερο να καθοδηγηθούν μεγαλύτερα σύνολα, γιατί οι άνθρωποι δεν χρειάζονται και δεν περιμένουν πια να μάθουν μόνο όταν ο δάσκαλος επικεντρώνεται αποκλειστικά πάνω στον καθένα τους ξεχωριστά. Μαθαίνουν από ο,τιδήποτε συμβαίνει γύρω τους και σε ομάδες αποκτούν την ικανότητα να εκπαιδεύονται με ανεξαρτησία πολύ καλύτερα και γρηγορότερα και πιο άμεσα.

Η ομοιομορφία δεν εξασφαλίζει απαραιτήτως την ποιότητα. Αλλιώς η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως είναι αυτή τη στιγμή, θα ενθάρρυναν τη δημιουργικότητα σε όλα τα παιδιά. Μελέτες, όμως, που έχουν γίνει σε σχέση με την ανάπτυξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών της δημιουργικής ευφυΐας κατά τη διάρκεια των χρόνων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, έδειξαν ότι το ποσοστό των χαρακτηριστικών της δημιουργικής ευφυΐας του ίδιου συνόλου ανθρώπων πέφτει από το 80% στην προσχολική ηλικία σε ποσοστό μικρότερο από το 5% την στιγμή που φτάνουν στο πανεπιστήμιο!

Η ομαδική λειτουργία παράγει πρωτόγνωρες δυναμικές και θυμίζει στον άνθρωπο ότι το “μαζί” είναι ο λόγος της ύπαρξής του. Ο σπουδαστής γίνεται πιο ενθουσιώδης και υπεύθυνος στο να δουλεύει πάνω στο πως δουλεύουμε με σκοπό να φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα που δεν είναι προϊόν του αυτάρεσκου ή ανασφαλούς μας “εγώ” αλλά σύνθεση διαφορετικών ενεργειών και δυναμικών και προϊόν μίας συλλογικής φαντασίας που αναδεικνύει όλους τους εμπλεκόμενους (σκηνοθέτες, ηθοποιούς κ.λπ.) σε εξίσου σημαντικούς καλλιτέχνες και κρίκους ενός ενιαίου έργου.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

Βασική αφετηρία της σκέψης μας είναι ότι αυτό που πρωτίστως υπηρετεί το θέατρο είναι η τέχνη της συλλογικής αφήγησης. Ο σπουδαστής, προτού μάθει να “παίζει”, πρέπει να μάθει να λέει μια ιστορία με την καθαρότητα, την απλότητα και την απολυτότητα ενός παραμυθά αλλά και ενταγμένος σε μια ομαδική λειτουργία.

Γι' αυτό και ο προγραμματισμός μας είναι έτσι δομημένος ώστε να οδηγεί σταδιακά στην εκπλήρωση αυτού του στόχου.

Προσπαθούμε να προσεγγίσουμε με μια καθολικότητα το όργανο του ηθοποιού (νους, σώμα, συναίσθημα, φαντασία) και να εμπλουτίσουμε τη διαδικασία του σπουδαστή με τεχνικές (σωματικές, φωνητικές κ.λπ.) χωρίς όμως να προβάλουμε το στοιχείο της δεξιότητας.

Ουσιαστικός μας στόχος είναι η συνολική χρήση των εργαλείων που ενδυναμώνουν τόσο τη σωματική όσο και τη γλωσσική έκφραση του ηθοποιού. Προσπαθούμε να βάλουμε τον σπουδαστή σε ένα είδος σκέψης, που τον κάνει να αξιοποιεί τις τεχνικές του δυνατότητες στο βαθμό που του χρειάζονται κάθε φορά γα να γίνει καλύτερος αφηγητής μιας ιστορίας.

Το ίδιο σκεπτικό οδηγεί και τα υπόλοιπο θεωρητικά ή καλλιτεχνικά μαθήματα (Ιστορία, δραματολογία, σκηνογραφία, φωτισμός κ.λπ.), που δεν είναι αποκομμένα από τη προσπάθεια ενδυνάμωσης αυτής της λογικής. Και ακόμη περισσότερο το ίδιο σκεπτικό οδηγεί και τα μαθήματα της υποκριτικής, όπου το να παίξει και να μιλήσει ο σπουδαστής θεατρικά κείμενα είναι ένας μεσοπρόθεσμος στόχος που ενεργοποιείται από το δεύτερο έτος και αφότου ο σπουδαστής έχει ανιχνεύσει, μέσω άλλων εισόδων, στοιχεία για το χτίσιμο του χαρακτήρα, τη ροή των γεγονότων και τη δομή μιας ιστορίας, την αίσθηση του χώρου, του χρόνου, του ρυθμού και της ατμόσφαιρας. Αφού δηλαδή πρώτα αρχίσει να προσεγγίζει, μέσω άλλων κειμένων (ποιημάτων, διηγημάτων, devised κειμένων κ.λπ.), την υλική υπόσταση του λόγου, ώστε να αντιληφθεί ότι ο λόγος είναι το τελικό στοιχείο που προστίθεται, για να ακονίσει περαιτέρω ένα ήδη ενεργοποιημένο σώμα και έναν ήδη ευαισθητοποιημένο ψυχισμό, χωρίς να αποκόπτεται και να αυτονομείται.

ΖΗΤΗΜΑ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Το γενικότερο δημιουργικό πλαίσιο που προσπαθούμε καθημερινά να διαμορφώσουμε έχει αρχή του την αποφυγή κάθε δογματισμού και βασίζεται στο ερώτημα του τι μπορεί να είναι ή να γίνει η θεατρική εκπαίδευση πέρα από ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί αυτή τη στιγμή. Γι' αυτό και προσφέρουμε, με ανοιχτό πνεύμα, διαφορετικές επιλογές, προκειμένου ο σπουδαστής να εφοδιαστεί με τα χρησιμότερα δυνατά μέσα για να καταφέρει να καταλάβει προς τα που πρέπει να πάει για να βρει αυτό που ψάχνει και με ποιον τρόπο. Αυτό είναι θέμα επιλογής.

Και η συνάντησή μας και η δουλειά μας με τους εκάστοτε σπουδαστές μας είναι μια διαδικασία διαρκούς αμοιβαίας επιλογής. Δεν επιλέγουμε μόνον εμείς τους σπουδαστές μας μέσα από αυτό που πιστεύουμε για τις δυνατότητές τους και με βάση το πως μπορούν να ανταποκριθούν και να αξιοποιήσουν το χώρο συνάντησης που προτείνουμε. Θεωρούμε ότι και εκείνοι έχουν το δικαίωμα και ταυτόχρονα την ευθύνη να επιλέξουν ή όχι εμάς, ανάλογα με το πόσο συγγενείς αισθάνονται απέναντι σε αυτό που έχουμε να τους προτείνουμε και ανάλογα με το πόσο και αν οι στόχοι τους μπορούν να καλυφθούν μέσα από τη διαδρομή στην οποία εμείς πιστεύουμε.

Αυτή η διαδικασία συνεχούς επαναξιολόγησης που προσπαθεί να αποφύγει κάθε έννοια αυτονόητου και να οξύνει το αίσθημα ευθύνης δεν είναι καθόλου εύκολη και χρειάζεται διαρκή τριβή. Γι' αυτό και πέρα από τις 7 ή 8 ώρες των καθημερινών μαθημάτων, η σχολή προσφέρει στους σπουδαστές της τις αίθουσες και τις υποδομές της (αναλαμβάνοντας αποκλειστικά το οικονομικό κόστος αυτής της επιλογής) σε 24ωρη βάση προκειμένου οι σπουδαστές να έχουν συνέχεια στις αναζητήσεις τους και ένα διαθέσιμο περιβάλλον για να εργαστούν και να δοκιμάσουν περισσότερο και σε βάθος.

Πεποίθηση μας είναι ότι κάθε συνάντηση και κάθε συνύπαρξη δοκιμάζεται στο χρόνο και με τη συνεχή τριβή και ανθίζει βασισμένη στο σπόρο της αμοιβαίας επιλογής.

Ημερομηνία δημοσίευσης: 04/09/2017

Ενημέρωση για τις εισαγωγικές εξετάσεις Σεπτέμβρης 2017

Ενημέρωση για τις εισαγωγικές εξετάσεις Σεπτέμβρης 2017

στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης ΑΡΧΗ

Ενημερώνουμε τους υποψήφιους σπουδαστές, ότι οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν σε δυο φάσεις :

1) Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου , εργαστήριο (Workshop)

2) Πέμπτη και Παρασκευή, 21 και 22 Σεπτεμβρίου, ατομικές ακροάσεις

Οι ενδιαφερόμενοι θα ειδοποιηθούν τηλεφωνικά για τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων.

Η Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης ΑΡΧΗ ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους σπουδαστές για το νέο σχολικό έτος 2017-18, ότι οι αιτήσεις για τις εσωτερικές εξετάσεις γίνονται μέσω της ιστοσελίδας μας: www. arhi,gr ή στην γραμματεία της σχολής για περισσότερες πληροφορίες 12:00-17:00.

Τηλ επικοινωνία : 2108810496

e-mail:arhi@hol.gr

Μιχαήλ Βόδα 13

Ημερομηνία δημοσίευσης: 01/09/2017

Ενημέρωση για Αιτήσεις Εισαγωγικών Εξετάσεων 2017

Καλό Καλοκαίρι!

Η Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης ΑΡΧΗ, ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους υποψήφιους σπουδαστές για το νέο σχολικό έτος 2017-18, ότι οι αιτήσεις για τις εσωτερικές εξετάσεις γίνονται μέσω της ιστοσελίδας μας: www. arhi,gr ή στέλνετε ένα e-mail με τα στοιχεία σας: ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο επικοινωνίας: arhi@hol.gr ή arhi.karra@gmail.com

Η γραμματεία της Σχολής θα είναι σε διακοπές από- 31 Ιουλίου -28 Αυγούστου

Μετά την περίοδο των διακοπών θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για τις ημερομηνίες των εισαγωγικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου ή μας καλείτε στο τηλ 2108810496 ώρες 12:00-17:00.

ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Σχολικό έτος 2017 -18

Επώνυμο… …………………………………………

Όνομα… ……………………

Όνομα πατέρα………

……………

Όνομα μητέρας… …………………

Ημερομηνία γέννησης…… ……

Τόπος γέννησης…… ……………………………

Τόπος κατοικίας………………………

Οδός………………………………………………αριθ………….τ.κ……….

Τηλέφωνο (σταθερό)…………………Τηλεφ ( κινητό)………………….

e-mail:…… ………………………………………..

Παρακαλώ δεχτείτε την αίτηση εγγραφής της συμμετοχής μου στις εσωτερικές εξετάσεις της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης "ΑΡΧΗ" του Οργανισμού Θεατρικής Κίνησης.

Υπογραφή

Αθήνα …………………2017

Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/07/2017

Παραστάσεις Σύγχρονων Έργων Τελειοφοίτων, Ιούνιος 2017

Παραστάσεις Σύγχρονων Έργων Τελειοφοίτων, Ιούνιος 2017

Στο Θέατρο της Σχολής

Είσοδος Ελεύθερη

Κρατήσεις θέσεων τηλ. 2108810496 (12:00-17:00) και στο κινητό 6979968461 ( μόνο Σάββατο κ Κυριακή)

Διδασκαλία-Επιμέλεια Νέλλη Καρρά

Τετάρτη 28 και Πέμπτη 29/ 06

Ώρα 21:00 « Η Ευκαιρία της Ζωής της» του Alan Bennett

( Μετάφραση: Άννα Γκούντρα) .

Ώρα 21:45 « Κρεβάτι ανάμεσα στις φακές» του Alan Bennett

(Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές)

Σάββατο 01 και Κυριακή 02/ 07

Ώρα 18:00 « Η Αλίκη στους κήπους του Λουξεμβούργου» του WEINGARTEN ROMAIN

( Μετάφραση: Γιάννης Θηβαίος)

Ώρα 19:30 «Αέρας» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη

Ώρα:21:00 « Dealing with Claire» του Martin Grimp

Τρίτη 04 και Τετάρτη 05/07

΄Ωρα : 20:30 « Πυρκαγιές» του Ουαζντί Μουαουάντ

( Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου)

Παρασκευή 07 και Σάββατο 08/07

Ώρα: 20:00 «Fen» της Caryl Churchill

( Μετάφραση: Βίκυ Γεωργιάδου, Μαριάννα Καναβού και Σάντυ Μαρκογιαννάκη)

Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/06/2017

Παραστάσεις τελειοφοίτων " Αρχή" Ιούνιος '17

Παραστάσεις τελειοφοίτων της Δραματικής Σχολής Αρχή

Παρασκευή (23/6)

Σάββατο (24/6)

Κυριακή (25/6) στις 20.30

Στο Θέατρο της σχολής Αρχή

Είσοδος Ελεύθερη

Μιχ.Βόδα 13

Τηλέφωνο για κρατήσεις θέσεων::2108810496 (12:00-17:00)

Δράμα σε πέντε πράξεις

Διδασκαλία: Βίκυ Γεωργιάδου

Μετάφραση: Βάσια Βελτσίστα, Βίκυ Γεωργιάδου

Δραματουργική επεξεργασία: Βίκυ Γεωργιάδου

Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/06/2017